pozdrawiam właściciela złotawej oII z czarną wlepą jadącą po Poleskiej dziś przed 22 :P jechałem ciut w tyle :P
Kilka pytań co do jazdy i grzania silnika.
Zwiń
X
-
Kilka pytań co do jazdy i grzania silnika.
Witam.
Mam do Was kilka pytań:
1. Czy odpalacie auto przed odśnieżaniem, aby silnik się trochę rozgrzał podczas odśnieżania? Nie trwa to dłużej jak 5 minut.
Ja do tej pory tak robiłem, ale wczoraj wyczytałem w gazecie, że poza mandatem (o czym wiedziałem) uszkadza się silnik..
Oczywiście odnalazłem ten temat: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=2900
2. Czy wyłączacie silnik kiedy nie osiągnie temperatury 90 stopni? Np. wsiadacie do samochodu (pora roku nie ma znaczenia) i jedziecie do sklepu. Wskazówka na sklepowym parkingu ledwo się ruszyła. Trach! Wyłączony.
3. Jeżdżąc normalnie (bez szaleństw) po mieście zdarza się Wam wrzucać 5-ty bieg?
4. Czy po powrocie do domu czy też po dojechaniu do innego miejsca docelowego, gdy silnik ma 90 stopni wyłączacie od razu, czy też czekacie chwilę, jak przy dieslu?
5. Dużo sugerujecie się wskazówką od temperatury?
6. Dość duże dymienie jest spowodowane tym, że silnik jest w pełni rozgrzany? Zimowe parkowanie na nieodśnieżonych osiedlach jest każdemu znane. Oleju nie bierze nic. Płynu także nic nie ubywa. Wczoraj sprawdzane.
Zadaję te pytania bo nie mogę się pogodzić z bratem i z tatą. Oni mają podobne zdania, ja zupełnie odmienne co można zauważyć w pytaniach i sugestiach.
Ta Octavia to najlepszy samochód jaki mieliśmy do tej pory i choć nie jest moja kocham ją, jak własny samochód. Chciałbym o niego dbać, jak najlepiej to jest tylko możliwe.
Z góry dziękuję za odpowiedzi. Zapraszam do dyskusji.
Pozdrawiam
-
-
Zamieszczone przez Dr.Claufe1. Czy odpalacie auto przed odśnieżaniem, aby silnik się trochę rozgrzał podczas odśnieżania? Nie trwa to dłużej jak 5 minut.
Zamieszczone przez Dr.Claufe2. Czy wyłączacie silnik kiedy nie osiągnie temperatury 90 stopni? Np. wsiadacie do samochodu (pora roku nie ma znaczenia) i jedziecie do sklepu. Wskazówka na sklepowym parkingu ledwo się ruszyła. Trach! Wyłączony.
Zamieszczone przez Dr.Claufe3. Jeżdżąc normalnie (bez szaleństw) po mieście zdarza się Wam wrzucać 5-ty bieg?
Zamieszczone przez Dr.Claufe4. Czy po powrocie do domu czy też po dojechaniu do innego miejsca docelowego, gdy silnik ma 90 stopni wyłączacie od razu, czy też czekacie chwilę, jak przy dieslu?
Zamieszczone przez Dr.Claufe5. Dużo sugerujecie się wskazówką od temperatury?
Zamieszczone przez Dr.Claufe6. Dość duże dymienie jest spowodowane tym, że silnik jest w pełni rozgrzany? Zimowe parkowanie na nieodśnieżonych osiedlach jest każdemu znane. Oleju nie bierze nic. Płynu także nic nie ubywa. Wczoraj sprawdzane.
Komentarz
-
-
Najpierw odśnieżam, potem odpalam i od razu ruszam. Do czasu gdy silnik nie osiągnie 90 st C bardzo delikatnie obchodzę się z pedałem gazu. Jeżeli prowadziłem samochód delikatnie i bez szaleństw, to po dojechaniu do celu wyłączam od razu.
A tak na marginesie, to Octavia jest strasznie trudna do odśnierzania, szczególnie przednia szyba i schowane wycieraczki.2004 Renault Thalia 1.4 RT,
2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
2009 Renault Clio MTV 1.4
2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów
Komentarz
-
-
Tak. Jakoś tak się przyzwyczaiłem.Zamieszczone przez cztoNajpierw odśnieżam, potem odpalam i od razu ruszam.Tata, można powiedzieć, że nalega, bym odśnieżył i dopiero odpalił i jechał.
Zamieszczone przez PieTrzaKJak trzeba to się wyłącza. Nie będę przecież czekał na parkingu i czekał na 90 stopni tylko po to by go zgasićJak mam tak z 80 stopni to raczej poczekam jeszcze tą chwilę.
Zamieszczone przez PieTrzaKTo znaczy? Daje jakiś pogląd sytuacji, ale wiadomo że jest to wskazanie dosyć orientacyjne.
Zamieszczone przez PieTrzaKCo rozumiesz przez dymienie? Bucha po prostu parą wodną?
Zamieszczone przez cztoDo czasu gdy silnik nie osiągnie 90 st C bardzo delikatnie obchodzę się z pedałem gazu. Jeżeli prowadziłem samochód delikatnie i bez szaleństw, to po dojechaniu do celu wyłączam od razu.
Zamieszczone przez cztoA tak na marginesie, to Octavia jest strasznie trudna do odśnierzania, szczególnie przednia szyba i schowane wycieraczki.
Komentarz
-
-
ja odpalam nastepnie wlaczam climatronic na szybe do tego grzanie tylnej szyby i luterkapotem odsniezam ale zajmuje mi to z 2 min
chyba ze musze drapac lod
wtedy moze sie nieco wydluzyc
ale zawsze nie wazne czy zima czy lato odpalam autko i chwile czekam az zacznie spadac spalaniepo odpalaeni komp pokazuje chyba 4/100 i jak spada do 3/100 to ruszam
trwa to pare sekund, tyle co usadzenie sie w fotelu i zapiecie pasow
co do postoju to wylaczania auta to zawsze czekam pare sekundale prz tsi trzeba, chyba ze dostanie po dupie to wtedy nawet pare min - musze otworzyc garaz i zamknac brame
wszystkie autka na zimno kopcaale to chyba wynika z tego ze katalizator jest zimny
i nie wypala caego syfu.
Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co
Komentarz
-
-
Ja się podepnę z pytaniem o jazdę na zimno w Tdi ...
Odpalam, czekam z minutę i jadę, problem w tym, ze po 4 minutach jestem na ekspresówce.
Czy jazda na 2000 - 2200 obrotach nie katuje wtedy silnika a i czasem muszę kogoś wyprzedzić więc i 3000 się trafia.
Temperaturę 90 stopni osiąga dopiero po 10 km - jak to wpływa na silnik w dłuższym okresie ?
Komentarz
-
-
Re: Kilka pytań co do jazdy i grzania silnika.
Zamieszczone przez Dr.Claufe1. Czy odpalacie auto przed odśnieżaniem, aby silnik się trochę rozgrzał podczas odśnieżania? Nie trwa to dłużej jak 5 minut.
Zamieszczone przez Dr.Claufe2. Czy wyłączacie silnik kiedy nie osiągnie temperatury 90 stopni? Np. wsiadacie do samochodu (pora roku nie ma znaczenia) i jedziecie do sklepu. Wskazówka na sklepowym parkingu ledwo się ruszyła. Trach! Wyłączony.
Zamieszczone przez Dr.Claufe3. Jeżdżąc normalnie (bez szaleństw) po mieście zdarza się Wam wrzucać 5-ty bieg?
Zamieszczone przez Dr.Claufe4. Czy po powrocie do domu czy też po dojechaniu do innego miejsca docelowego, gdy silnik ma 90 stopni wyłączacie od razu, czy też czekacie chwilę, jak przy dieslu?
Zamieszczone przez Dr.Claufe5. Dużo sugerujecie się wskazówką od temperatury?
Komentarz
-
-
Dr.Claufe, nie popadajmy w paranoję, auto jest dla nas nie my dla auta. Ja po odpaleniu czekam do 30s. chyba, że jest poniżej -20 to najpierw odpalam i odśnieżam, 5 min. to zdecydowanie przesada. Olej syntetyczny przy niskich temp. potrzebuje ok. 2-3 s. na dotarcie do wszystkich części gzie potrzebne jest smarowanie (mineralny nawet kilka minut). Zanim wyjadę z osiedla nie obciążam alternatora (brak świateł, radia itp.) Ogrzewanie włączam jak się wskazówka zacznie ruszać od temp., zaczynam od obiegu wewnętrznego aby się szybciej nagrzało i kiedy szyby parują włączam obieg zewnętrzny. Jak auto się nagrzeje po dojechaniu chwilę wietrzę auto. Co do czekania przed zgaszeniem auta (z turbo czy bez) to chodzi o temp. oleju, warto więc przy forsownej jeździe pod koniec trasy jechać podobnie do zimnego silnika, juz nie butować. Jak nie chcesz mieć problemów z katalizatorem to od czasu do czasu przegoń auto (rzecz jasna na dogrzanym oleju).
Komentarz
-
-
Ostatnio taksówkarz powiedział mi coś takiego.
Jak masz auto z gazem, rozgrzej je na parkingu. Taniej wychodzi.
Zacząłem się zastanawiać jakim cudem i wyszło mi, że to dlatego iż podczas jazdy na ssaniu auto żre olbrzymie ilości benzyny. A jak stoi to oczywiście zużywa dużo mniej, i całość idzie w grzanie silnika (który dodatkowo podczas postoju się nie chłodzi pędem powietrza). Więc dogrzanie auta na parkingu powoduje, iż znacznie szybciej przełączy się ono na gaz czyli na paliwo tańsze, no i krócej będzie jeździć na ssaniu.
Trudno jest to sprawdzić w praktyce, ale tej zimy będę to testował.
Komentarz
-
-
Re: Kilka pytań co do jazdy i grzania silnika.
Zamieszczone przez Dr.ClaufeWitam.
1. Czy odpalacie auto przed odśnieżaniem, aby silnik się trochę rozgrzał podczas odśnieżania? Nie trwa to dłużej jak 5 minut.Aczkolwiek w książce piszą, że samochód powinno nagrzewać się w czasie jazdy.
Zamieszczone przez Dr.Claufe4. Czy po powrocie do domu czy też po dojechaniu do innego miejsca docelowego, gdy silnik ma 90 stopni wyłączacie od razu, czy też czekacie chwilę, jak przy dieslu?
Komentarz
-
-
ja odpalam nastepnie wlaczam climatronic na szybe do tego grzanie tylnej szyby i luterka
Zamieszczone przez liroyekwszystkie autka na zimno kopcaale to chyba wynika z tego ze katalizator jest zimny
i nie wypala caego syfu.
Nie, garażuję auto.
Nie, nigdy nie patrzę na temperaturę przy wyłączaniu.
Zamieszczone przez konkonJa po odpaleniu czekam do 30s.
Zamieszczone przez konkonZanim wyjadę z osiedla nie obciążam alternatora (brak świateł, radia itp.)
Zamieszczone przez konkonJak auto się nagrzeje po dojechaniu chwilę wietrzę auto.
Zamieszczone przez konkonCo do czekania przed zgaszeniem auta (z turbo czy bez) to chodzi o temp. oleju, warto więc przy forsownej jeździe pod koniec trasy jechać podobnie do zimnego silnika, juz nie butować.
Zamieszczone przez TichyTak, bo wtedy jak wsiadam jest cieplej i silnik kulturalniej pracujeAczkolwiek w książce piszą, że samochód powinno nagrzewać się w czasie jazdy.
Zamieszczone przez Tichybo turbina zostaje bez smarowania
Zamieszczone przez MarxZacząłem się zastanawiać jakim cudem i wyszło mi, że to dlatego iż podczas jazdy na ssaniu auto żre olbrzymie ilości benzyny. A jak stoi to oczywiście zużywa dużo mniej, i całość idzie w grzanie silnika (który dodatkowo podczas postoju się nie chłodzi pędem powietrza). Więc dogrzanie auta na parkingu powoduje, iż znacznie szybciej przełączy się ono na gaz czyli na paliwo tańsze, no i krócej będzie jeździć na ssaniu.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Dr.ClaufeCzyli jeśli mam lekką nogę to w ogóle nie mam się czym przejmować?
Zamieszczone przez Marxdogrzanie auta na parkingu powoduje, iż znacznie szybciej przełączy się ono na gaz
Komentarz
-
-
Dokładnie np. podjeższasz, wyłączasz radio, odpinasz pasy, gasisz.
Zamieszczone przez MarxJak masz auto z gazem, rozgrzej je na parkingu. Taniej wychodzi.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Dr.Claufeja odpalam nastepnie wlaczam climatronic na szybe do tego grzanie tylnej szyby i luterka
A jak jest na tyle ciepło, żeby się załączyła, to na czas rozruchu sprężarka i tak jest najczęściej odłączana (podobnie jak odbiorniki), żeby zminimalizować obciążenie rozrusznika.
Komentarz
-
Komentarz